11 februarie 2009

mes gens

asta e titlul unei rubrici din Paris Match-urile din anii '90 pe care le aducea tata acasa.
n-am avut multe, doar citeva, le avem si acum. pe unul l-am plimbat citiva ani dupa mine, un numar plin cu Serge Gainsbourg, pe care atunci l-am descoperit si cam acolo m-am oprit, acum imi dau seama; mai mult decit sa o urmaresc fascinata pe Charlotte nu am mai facut, dar asta se va remedia curind, bine ca mi-am dat seama.
sint omul parantezelor in momentul asta. omul-paranteza.
(((((())))))). tres joli.
desi e o directie minunata, nu dezvolt acum nici subiectul paris match nici pe cel al genialei familii Gainsbourg.
pastrez ideea de la inceput, ca imi place numele asta de rubrica, mes gens, ca vreau sa-mi fac o rubrica asa aici.
asta pentru ca am invatat mai demult ca sint oameni pe care viata ti-i scoate in drum si pe linga care nu trebuie sa treci. si despre ei vreau sa incerc sa vorbesc.
dupa ce am invatat treaba asta cu netrecutul pe linga oameni, am actionat in consecinta: m-am oprit si am stat putin cu ei si mai departe s-a intimplat asa: a. am intrat in viata lor si ei in a mea si sintem prieteni ever since si asta nu o schimba nimeni, b. m-am umplut de ridicol si am jurat in barba mea de lup stingher ca never ever nu mai fac, c. cred ca mai este o categorie, dar nu-mi dau seama acum care - probabil cei pe care i-am ratat cu gratie.
inaintind in virsta, experientele s-au rarit. poate ca sint prea cuib-oriented ca sa ma mai uit bine in jur dar stiu sigur ca instinctele nu mi s-au tocit.
drept dovada, acum cind am dat cu nasul putin de aceasta comunitate huge in care toata lumea pare sa comunice cu toata lumea (blogging, comentarii peste comentarii, forumuri si altele) sint stupefiata si ametita de toate cuvintele care curg de peste tot, dar imi vad inainte de treaba mea si nu ma fura peisajul.
cum spuneam, de-abia am dat cu nasul de lumea asta multa si vorbareata, iar uneltele mele de extindere a cercetarii ei nu evolueaza prea mult sau prea repede si nici nu-mi doresc asta.
asa ca am gasit so far unul, doi, trei oameni pe care chiar mi-ar placea sa-i cunosc dintre toti, care imi spun ceva, care au un miez la care imi zbirniie neuronii, no matter cite chestii misto, sexy sau destepte am vazut sau citit de-a valma topaind pe net de colo-colo.
asa ca ma simt in siguranta.
asta a fost o alta paranteza grandioasa.
nu mi-am pierdut ideea si ea este ca voi incepe rubrica 'oamenii mei' in care sa povestesc despre oameni misto pe care am avut norocul sa ii cunosc. in ce fel o sa fac asta ramine de vazut, ca parca nu ma vad dind nume. in fine, vom vedea la momentul potrivit.

later edit: am gasit numarul cu Gainsbourg; rubrica se cheama les gens. nu-mi explic; eu am citit de atitea ori mes gens si mi s-a parut un titlu tare frumos... asa ca asa ii ramine numele.

Niciun comentariu: